بعد از سنجش اوليه ايده و بدست آوردن حداقل اطلاعات مورد نياز، لازم است كليه اطلاعات و آنچه كه در ذهن فرد ايده پرداز يا صاحب كسب و كار است، مانند قطعات پازل بصورت جامع و كامل در محل خود قرار گیرند، تا بتوان در مراحل بعدي با نگاه به طرح درست شده، بهترين مسير و استراتژي را جهت ادامه كار بدست آورد. براي اين منظور پلت فرمي به نام "بوم كسب و كار" بر اساس اصول علمي و متدهاي مديريت اجرايي و كارآفريني تهيه و ارائه شده است تا بتوانید با ترسیم تعامل میان بخشهای مختلف ایده یا کسبوکار، فعالیتهای خود را به شکلی هماهنگ به پیش ببرید.
بوم کسب وکار ابزاری ساده و در عين حال بسيار كاربرديست كه با كمك به شناخت ابعاد و پارامترهاي تاثير گذار بر ايده يا كسب و كار، روش جامعي را براي شكل دهي طرح، برنامه ريزي آن، تدوين مدل كسب و كار و در نهايت توصيف كاملي از كسب و كار يا ايده ارائه مي نمايد.
اين ابزار با ايجاد بستري جهت بررسي و شناخت هر چه بهتر پارامترهاي مهم ايده يا کسب و کار در حوزه های خدمات و محصولات، مشتری ها، رقبا و شرکا، فعالیت های اصلی، ساختار سرمایه ای و هزینه ای، جریان درآمدي و ... امكان مشاهده و توصيف كسب و كار در يك نگاه را فراهم كرده و امکان فهم كاستي ها و خلاء به منظور استفاده بهينه از بوم کسب و کار، اين پلت فرم در دو سطح مقدماتی و پیشرفته و بر اساس نياز و سطح كسب و كار يا ايده مخاطب ارائه شده است. هاي موجود در فرآيند بررسي و سنجش ايده يا كسب و كار را نيز تسهیل مي نمايد.
بوم کسب و کار پیشرفته، علاوه بر بوم مقدماتی کاربر را به شـناخت تهدیدها و فرصتهای موجود در محیط خارجی طرح و شناسایی ضعفها و قوتهای داخلی آن بهمنظور سنجش وضعیت و تدوین راهبرد برای پيشرفت و کنترل طرح هدایت می کند. به عبارت دیگر در این بوم فرصتها و تهدیدات عوامل بیرونی در تقابل با نقاط قوت و ضعف داخلی نيز بررسی می شوند. اکنون میتوانید بوم کسب و کارتان را آسان و آنلاین و تنها با چند کلیک ساده طراحی کنید!